_جعفری
مراقبت بسیار راحتی دارد و به خاطر گلدهی در تمام تابستان تبدیل به یک گل محبوب باغچه‌ای شده.طیف رنگی آن بین زرد و نارنجی است 


_همیشه بهار
همیشه بهار خاصیت دارویی دارد و از آن در پماد‌های سوختگی (کالاندولا) استفاده می‌شود. کاشت بسیار راحتی دارد و جزو گیاهان مفید است که حشرات مزاحم را دور می‌کند.


_شمعدانی
 این گیاهان سفت و سخت ،در مقابل آفتاب گزینه‌های خوبی برای گلدهی شرایط گرم و خشک هستند

_پیچ تلگرافی یا پروانش
این گل به خاطر دو ویژگی‌اش مشهور است؛ گلدهی در تمام تابستان و رنگ آبی خاص گلش. پیچ تلگرافی در مناطقی با تابستان‌های گرم می‌تواند در سایه به رشد خود ادامه دهد

_آهار
این گل بسیار شبیه به گل کوکب بوده و یکی از گل‌هایی است که مراقبت بسیار ساده‌ای دارد. به خاطر رشد زیاد، فاصله بین کاشت بذر تا گلدهی آن ۵/۱ تا دو ماه طول می‌کشد. دلیل انتخاب ما برای آهار این است که گرمای تابستان گلدهی‌اش را متوقف نمی‌کند و مرتب می‌توانیم گل‌های جدید را روی آن ببینیم 

_گل حنا
این گل علاقه دارد برای گلدهی در جای گرم و پرنور باشد، اما نه نور مستقیم. هم به صورت آپارتمانی نگهداری می‌شود و هم باغچه‌ای. رنگ‌های مختلفی دارد از قرمز و بنفش تا صورتی و سفید. اگر در باغچه کاشته شود به‌سرعت کف آن را می‌پوشاند و تا اولین سرما گلدهی‌اش ادامه دارد.

_بگونیا
بگونیا‌ها در ایران بیشتر کاربرد آپارتمانی دارند، اما می‌توان در فضای باز هم آن‌ها را کاشت و از گلدهی انواع تابستانه‌شان لذت برد.

_لادن
برای سبد‌های آویز مناسب است، اما می‌توان آن را در باغچه هم کاشت. در هوای آزاد تمام ماه‌های بهار، تابستان و پاییز گل می‌دهد. 

_تاج‌خروسی یا کلوزیا
این گل یک انتخاب عالی برای استفاده در دسته‌گل است، چون گلبرگ‌های آن خوش‌حالت و ایستاده است. کلوزیا می‌تواند در پاییز هم پرزرق و برق در باغچه بدرخشد.

_کوکب کوهی
در تمام تابستان گل دارد و حشرات مفید جلب رنگ آن می‌شوند. این گل آتشین دارای رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد است. 

_گل میمون
این گل در مناطق سرد به صورت یک ساله و در مناطق گرمسیر به صورت دوساله کشت می‌شود. دارای ارقام مختلف زمستانه، بهاره و تابستانه است که رقم تابستانه وقتی دمای هوا به بالاتر از ۱۶ درجه سانتی‌گراد برسد، شروع به گلدهی می‌کند

_مارگریت
این گل از خانواده آفتابگردان است، اما گلبرگ‌های آن بیشتر به رنگ سفید است. رنگ‌های صورتی و زرد هم دارد. از اردیبهشت تا آبان گل می‌دهد،در تابستان سال دوم کیفیت گل‌ها بیشتر است.


_اشرفی
 از اواسط تابستان تا اواسط پاییز گل دارد. برای حشرات بسیار جذاب است و منبع خوبی برای تغذیه از شهد به حساب می‌آید